image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Thailand - Hatyai

So sesapa yang ada follow instagram aku mesti ada nampak aku update gambar-gambar kat Hatyai kan?

Floating Market.
Aku kira dia panggil floating market sebab semua penjual dekat sampan yang terapung atas sungai tu la kan?
And for you all yang muslim's.
Floating Market ni penjual dia semua penjual islam yang kebanyakkannya wanita muslim bertudung.
Makanan dia pula?
Well since makanan dia murah, aku cadangkan korang bila beli satu jenis makanan tu jangan beli sekali banyak. Beli yang cukup untuk korang atau group korang makan and then share and then beli lagi makanan jenis lain tu share.
Korang akan kenyang makan walaupun share sebab ada banyak makanan yang sedang menunggu korang untuk mencubanya. Seriously.

So macam mana aku nak cakap.
Tempat ni actually offer korang untuk main ATV iaitu kereta kecil tu. Yang mana aku galakkan korang untuk main dengan harga 500baht.
Lepas tu pula kat sini ada show gajah, korang boleh bagi makan pisang.
Lepas tu ada pula untuk korang naik atas gajah tu.
Tapi.
Ada tapinya untuk tempat ni.
Gajah seekor yang untuk show yang untuk korang bagi makan tu sebenarnya dilatih dengan cara yang agak kasar. Kitaorang nampak sebab time tu kitaorang paling last kat sana sebab main ATV and memang even korang offer pisang kat gajah tu, gajah tu takkan makan pun...And itu ialah tanda-tanda depressi pada gajah.

Kalau kat Malaysia kita ada teksi, kita ada bas, or LRT.
Tapi dekat sana teksi atau bas atau LRT yang paling menarik ialah kereta tuk tuk ni.
Sebenarnya kawasan tempat kitaorang boleh je jalan kaki. Tapi kebetulan hari tu mula nak hujan, so kitaorang pun ramai-ramai naik kereta tuk tuk ni. Harga kitarang bayar ni dalam 20bath sorang. Murah beb.

So kalau tak silap aku.
Pasar malam khas yang ini cuma buka pada setiap malam sabtu.
Sebab malam sebelum tu kitaorang tak nampak.
Apa yang menarik?
Semua menarik kat situ, korang kene jalan sampai ke hujung pasar malam tu sebab aku yakin korang takkan menyesal XD.
Sebab apa?
Sebab banyak benda menarik yang lebih menarik dari pasar malam biasa kat situ yang korang boleh nampak.


Ini last pic yang aku ambil dekat jalan Hatyai before kitaorang pulang balik Malaysia.
Actually banyak & korang boleh tengok dalam FB aku. This aku share sikit-sikit sebab nanti telampau banyak spoil the best picture yang aku dah snap. ahahaha





Share this:

CONVERSATION

1 comments:

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih