image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Iphone 6 Review

Bila aku nampak Iphone dulu aku tak pandang. Maybe sebab dia terlalu kecil kot? So aku ni daripada pengguna Nokia aku beralih kepada LG Lollpop dan kepada Samsung. Aku masih ingat henfon Nokia aku itu N85, camera 8mp tapi super power! And then Samsung first aku S2 camera pun power lepas tu tukar pegi S4 before going to S5. Untuk pengenalan ringkas. Between S4 & S5 sebenarnya aku akan cadangkan kepada orang supaya beli S4, sebab kamera & sistem dia okay berbanding dengan S5.

So kalau korang tengok perbezaan antara Samsung S5 dengan Iphone 6 yer bukan yang ader plus masing-masing ada design & bentuk tersendiri.


Kalau nak cakap pasal perbezaan memang terlalu banyak perbezaan antara Samsung S5 dengan Iphone 6 ni. Samsung S5 bila pegang tanpa casing dia terasa macam okay, selamat & tak payah nak takut dengan calar ke aper ke. But dengan Iphone 6, maybe sebab aku baru gune kan so bila pegang macam tu je tanpa casing macam korang rasa korang bawa beberapa keping kad bank nak gi bank gitu. Rasa memang kene ader casing. Tapi bila dah guna sebulan lebih tanpa casing rasa okay pula....


Sempurna dekat sini maksud aku ialah port untuk semua jenis wayar atau lubang-lubang yang sepatutnya ada berada di satu bahagian. Bagi aku mudah. Dia tak macam samsung, cas belah bawah, nak sambung earphone belah atas.


Sebenarnya, kalau nak dibanding kan dengan S5 aku rasa aku lebih selesa dengan Iphone 6. Iphone 6 plus memang besar. Tapi giler besar. Dah lah aku ni jenis suka pegang henpon sebelah tangan, so Iphone 6 aku rasa just right. Maksud aku bila korang dah pegang korang akan rasa yang okay, henfon ni memang untuk aku gitu. Hahahaa


Iphone 6 dengan Iphone 6 plus nipis dia sama aje. Memang flat and macam yang aku cakap lah. Korang perlukan casing sebab henfon ni macam dia licin sikit. Tapi still, bila korang dah biasa pegang memang korang rasa best henfon korang tu.


Last but not least, camera Iphone 6. Perbezaan antara samsung dengan Iphone 6 memang jauh sekali. Biarpun Samsung S5 lebih tinggi Megapixelnya berbanding Iphone 6. Tapi still memang aku tak menyesal dengan Iphone 6 and kalau korang suka selfie ke, wefie ke, gambar semua jenis majlis atau peristiwa hidup korang..Memang aku pun akan cadangkan Iphone sebagai smartphone yang paling best kalau nak ambil gambar.



Share this:

CONVERSATION

5 comments:

  1. wow pakai 2 tepon...nak satu bolehhh?hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harith kite pakai satu je henpon. Yang satu tu sewa kejap dengan adik untuk review. hahaha

      Delete
  2. adeh,,
    nyesal baca...
    rasa cm nk pakai iphone plak.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha kalau ada rezeki nanti Shark Kay boleh tuka gune Iphone. Aku jamin lepas tu mesti entri banyak gambar2 dari iphone hehehe

      Delete
  3. Wow.. X sangka Iphone sehebat tu.. igtkan biasa je. Tukar Iphone 6+ la lps ni

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih