image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Orb - Hantu? Makkluk Halus? Atau Kotoran?

Aku nak cerita pasal orb.
Sebab aku perasaan ada benda pelik yang pada gambar aku seorang aje yang telah diambil oleh rakan aku semasa penggambaran program.
Itu pun aku terperasan ada masa aku nak check & pilih gambar untuk diserahkan kepada guru besar aku tu.
Orb ialah penampakan satu bulatan pada gambar.
Sini aku bagi contoh daripada Encik Google ok.


[Contoh 'orb' daripada Google Images]

So orb ni selalu dikaitkan dengan fenomena dunia selain daripada manusia.
Aku takdelah nak cakap aku tak percaya, tapi takde juga aku percaya.
Cuma bila aku nampak sendiri pada gambar aku, aku rasa demmitttt. Hahahaa. Sebab benda ni hanya ada pada satu dalam gambar tersebut, dan kebetulan pada masa aku yang digambar.

Antara sebab kenapa aku rasa pelik sebab
1. DSLR tu aku yang punya
2. Memang dari awal program aku yang gambar, & bertukar tukang gambar untuk part aku yang buat aktiviti itu je.
3. Dalam lebih daripada 50 keping gambar itu, hanya pada aku aje yang ader.
4. Benda tu seriusly kat atas kepala akuπŸ˜….





So ini 2 keping gambar yang diambil oleh kawan aku.

Biasanya kalau masalah teknikal camera atau DSLR akan mewujudkan orb pada waktu malam.
Dan sekiranya kalaupun sebab masalah DSLR, sudah pasti gambar lain pun akan ada timbul bulatan tersebut kan? Tapi aku dah check, memang takde.

So persoalannya disini.
Apakah sebenarnya bulatan itu.  πŸ˜§

Share this:

CONVERSATION

3 comments:

  1. πŸŒΈπŸ’“πŸŒΌπŸŒΈπŸ’“πŸŒΌπŸŒΈπŸ’“πŸŒΌ
    Jemput join segmen saya Segmen Sesuci Lebaran 2017 by Hani RahmanTerima kasih...
    πŸŒΈπŸ’“πŸŒΌπŸŒΈπŸ’“πŸŒΌπŸŒΈπŸ’“πŸŒΌ

    ReplyDelete
  2. Owh.. Apakah itu.. Seriouslly pelik..
    And first time dengar pasal orb nie..

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih