Search This Blog

Saturday, March 18, 2017

Sakai

Dari aku start study dulu-dulu aku memang naik airasia. Rasanya ada sekali je aku naik MAS. Lepas tu ada something yang buat aku trauma. Hahahhaa. So kali ni bukan cerita pasal Airasia. Ini cerita lain.

SO "Sakai" ialah terms yang aku rasa orang Sabah aje kot pakai untuk menunjukkan yang seorang itu kebaruan. Means, dia tak reti benda yang ada & digunapakai pada waktu ini.

Sebagai contoh? And aku lah contoh tu yer. Hahaha

Aku ke airport. Aku sakai sikit bila nak check in lugage. 😂

Actually aku nak pernah drop lugage pakai mesin tu. But it was like setahun lepas dekat Penang Airport. And lepas tu macam mostly check in dekat kaunter drop lugage.😏

So tadi aku kan nak check in lugage. Pakai mesin la pulak. Orang yang bahagian asist pun macam nak tak nak guide je. But takpelah, dia ada asist kejap-kejap aje. But still ok la kut.

And then iya.....Memang agak banyak proses dia lah. Sebab with your boarding pass. You guys kena print dulu tag lugage tu dekat mesin check in tu. Lepas tu pegi dekat self drop lugage and scan, letak scan letak bagai. 

So cerita bagaimana aku bengong sikit bermula apabila aku terletak lugage aku satu tu tanpa sempat scan dan dah bergerak ke dalam. Hahahaha Mula aku panik sikit. Sikit aje ok. Sebab tag dah ada, cuma tak terscan aje. So aku drop last box, lepas tu aku tanya dekat tukang asist tu. Since aku ada letak tag, orang tu kata takpe. Nasib baik wey😓, sebab yang takda terscan tu semua baju aku tau. 

Tunggu sampai KL. Kalau ada syukur lah...Kalau takda amcam.😨




3 comments:

  1. Org sini pun guna word sakai tu. Hehe

    ReplyDelete
  2. HAHAHAHAH, la mek zumbie ni urg sabah ka??? knpa indak prsan.. biasa la sia mula2 pun naik flight sakai jgk.. urg kg la ktakan

    ReplyDelete
  3. Akak pun guna gak perkataan Sakai tu.. hehehe.. cam jakun lah..

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih