image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Nak Atau Tak Nak

Sejak aku pakai laptop Mac memang terus aku lebih guna gadget jenama Apple. Walaupun mahal tapi rasanya berbaloi. Jadi kalau nak beli memang beli ikut yang betul-betul nak pakai seperti laptop & henpon aje lah.

Kalau ikut hati memang nak beli ipad. Tapi kegunaan ipad macam takde kat situ sebab aku ni walau macam mana pun memang lebih suka guna laptop.

So. Aku punya first laptop Apple Macpro keluaran 2011 masih aku guna sehingga sekarang. Tapi dah upgrade lah. Upgrade sendiri sebab version aku ni kita boleh upgrade sendiri. Kalua jenis Macbook dengan Macbook Air aje, yang tu dia fix dan korang tak boleh atau tak dapat nak upgrade isi dia.

Maksudnya, kalau hardisk rosak memeamng rosaklah cerita dia. Tapi untuk Macbook Pro kalau rosak satu benda masih boleh replace, tapi masalahnya meamng mahal sebijik laptop Macbook Pro ni.

So maybe aku akan review Macbook Pro yang terbaru ni. 

Dia ada dua version, satu yang takde touch bar, yang satu pula ada touch bar. Nampak tak yang colour dekat keyboard tu? Hah itu la touch bar nye. Korang boleh play video sorong tolak aje dengan jari. Kalau ikut keupayaan orang yang mampu, walaupun fungsi tak berapa maybe boleh test beli. Dan sesuai untuk orang yang memang pro buat video & kerja utama tukang buat video sebab lebih senang.

Tapi untuk aku & ikut kemampuan aku. Aku cuma boleh beli yang takde touch bar.


Satu aje yang tak bestnye tentang mac baru ni ialah diorang dah kurangkan lubang-lubang yang ada pada laptop tu. Kalau sebelum ni ada 8 lubang kalau mac aku sekarang. Yang terbaru pula hanya tinggal 3. Maksudnya, salah satu lubang atau port penting iaitu untuk USB pun takda.

Ertinya, memang kena beli lagi sambungan untuk USB port. Untuk aku, aku rasa kebaikkannya memang segala habuk payah la nak masuk lepas ni, kalau jenis besemut pun takde nak risau hahahhaa...

Aku memang kena beli laptop baru. Tapi still not sure nak beli ke tak yang version baru ni sebab port USB ni bagi aku sangat-sangat penting. Nanti jumaat, InsyaAllah aku pegi test dekat outlet Apple dulu. huhuhu.....

Share this:

CONVERSATION

4 comments:

  1. Replies
    1. Belum hehee ...Baru explore intenet, tengok pro and cons semua. Hujung minggu ni baur decide.
      ;)

      Delete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih