image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Giveaway Shade Dough by Hanis Zalikha

[KLIK BANNER UNTUK JOIN]


SYARAT-SYARAT PENYERTAAN:

  1. Terbuka kepada semua blogger yang bermastautin di Malaysia. Penghantaran hadiah hanya dalam kawasan Malaysia sahaja
  2. Mempunyai blog dan instagram 
  3. Follow blog: http://www.bajuwarnacoklat.com/ dan http://tyrasahaja.blogspot.my/
  4. Follow instagram: @nurraihanahhh dan @loveaa.my_
  5. Kalau ada twitter, sila follow @NRraihnh
  6. Buat satu entry bertajuk Giveaway Shade Dough by Hanis Zalikha dan letakkan banner di atas, sila backlink ke entry ini sahaja
  7. Di dalam entry tersebut, anda dikehendaki untuk menulis tentang ‘random kindness’ yang anda pernah lakukan dengan ikhlas dan jujur. Penulisan hendaklah berdasarkan pengalaman penulis [peserta] sendiri dan unsur tipu dan tidak jujur adalah tidak dibenarkan sama sekali. Sila sertakan sekali dalam entry nama instagram anda untuk tujuan pemeriksaan. Individu yang tidak mengikuti syarat yang ditetapkan akan di blacklist daripada menjadi pemenang giveaway ini.
  8. Selepas ayat terakhir anda dalam entry, sila sertakan ayat di bawah: **Giveaway ini adalah ditaja sepenuhnya oleh @loveaa.my_ dengan kolaborasi bersama blog www.bajuwarnacoklat.com. Sebarang pertanyaan mengenai produk Shade Dough [Lip Bait] by Hanis Zalikha, cara pembelian secara online atau cod boleh hubungi 013-264 7912**
  9. Sila komen dan berikan link penyertaan anda di entry ini sahaja.
  10. Giveaway akan tamat pada 13 NOVEMBER 2016, jam 11pm. Jadi anda dikehendaki untuk berikan link penyertaan sebelum pukul 11 malam pada 13 NOVEMBER. Pemberian link penyertaan selepas waktu yang dinyatakan adalah tidak diterima.
  11. Pemenang yang terpilih dikehendaki untuk menulis review tentang pengalaman memakai Shade Dough ini dan selfie bersama-sama dengan Shade Dough by Hanis Zalikha di blog dan juga kongsikan gambar selfie anda di instagram dan tag @loveaa.my_

TARIKH-TARIKH PENTING: 

  1. Giveaway tamat: 13 NOVEMBER 2016 
  2. Pemilihan pemenang: 14 NOVEMBER 2016 sehingga 18 NOVEMBER 2016 
  3. Pengumuman pemenang: 19 NOVEMBER 2016

_________________________________________________

Cerita Tentang My Random Kindness

Hm...Agak kekok nak cerita pasal kebaikan yang aku buat. Sedangkan aku rasa ada yang buat lebih besar kebaikan namun tidak diketahui oleh sesiapa kecuali Allah kan?

Tapi untuk satu ini, semoga kebaikan yang aku kongsi ini dapat membuka fikiran korang yang membaca entri ini & sekaligus join la GA ini yer. Hhuhuhu....

Masa aku study dekat suatu tempat ni dulu, memang ramai pengemis yang berstatuskan PTI berjalan-jalan meminta sedekah. Cuma aku sendiri tak pasti duit yang mereka dapat itu sama ada untuk diri mereka atau ia hanyalah taktik sindiket semata-mata.

So suatu hari ni, kebetulan duit aku pun nak kata cukup-cukup aje untuk belanja aku sehingga next elaun. Tiba-tiba ada seorang budak yang asyik minta duit dekat aku dengan member aku sorang tu. Masa tu pun aku tengah lapar sebenarnya. Masa budak tu minta entah tetiba pula aku cakap 

"Kalau duit aku takda. Kalau nak aku bagi makan."

Budak tu pandang aku macam blank. Macam dia pun tak tau nak respon apa. Dia tengok aku sambil macam pandang someone dekat tempat lain. Rupa-rupanya ada lagi sorang sebaya dia. Mungkin kawan atau adik atau abang. Dalam keadaan comot, kotor macam tu aku bagitau tuan punya gerai, boleh tak benarkan budak-budak ni duduk dekat sini makan, nanti aku bayarkan. Tuan punya gerai tengok aku & tengok budak, dalam hati aku jangan lah pula dia kata tak boleh, takkan nak budak ni makan tepi jalan kut.

Aku suruh budak order apa-apa makanan yang diorang nak. Dalam keadaan begitu diorang order makan, tapi order satu aje untuk diorang kongsi... Aku tanya kenyang ke tak, diorang kata cukup. Dalam keadaan kekurang diorang tak ambil kesempatan tetapi diorang minta yang cukup untuk mereka.

Lepas makanan diorang sampai, aku bayar dekat tuan gerai. Aku cakap, biar diorang makan sampai habis sebab aku dah bayar. Lepas tu aku jalan dengan member aku. Lepas tu rasanya macam takde jumpa pula budak-budak tu lagi walaupun aku dengan member aku selalu jalan dekat kawasan tu.

So itu aje cerita biasa Random Kindness aku dari aku. =)

My Instagram


____________________________________________________________

**Giveaway ini adalah ditaja sepenuhnya oleh @loveaa.my_ dengan kolaborasi bersama blog www.bajuwarnacoklat.com. Sebarang pertanyaan mengenai produk Shade Dough [Lip Bait] by Hanis Zalikha, cara pembelian secara online atau cod boleh hubungi 013-264 7912**



Share this:

CONVERSATION

9 comments:

  1. Hye.. Semoga berjaya..
    Sha pun joint juga.. Singgah sini..

    ReplyDelete
  2. singgah dari giveaway yang sama =D

    https://hikayatleyha.blogspot.my/2016/10/giveaway-shade-dough-by-hanis-zalikha.html

    good luck!

    ReplyDelete
  3. Salam blogwalking! goodluck.
    http://efpearlintheisland.blogspot.my/2016/10/giveaway-shade-dough-by-hanis-zalikha.html

    ReplyDelete
  4. Slm daripada Fiza. Singgah BW dr segmen yang sama..gd luck http://ourmemoria.blogspot.my/2016/10/giveaway-shade-dough-by-hanis-zalikha.html

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih