Search This Blog

Thursday, October 13, 2016

Genap 2 Bulan Kemudian Aku Tempang.

Halluuu....Kemarin genaplah dua bulan aku cuti daripada kerja.

Harini bermulalah hari aku bekerja.

Bukan senang bekerja dalam keadaan sakit. Berjalan tempang menahan sakit. Syukur je lah sakit tak berapa sakit. Allah kurangkan rasa sakit walaupun sakit. Semoga sakit itu menghapus dosa aku yang bertimbun-timbun sebelum ni InsyaAllah....

Mula-mula aku main berani nak jalan tanpa tongkat. Lepas tu akhirnya suruh murid minta tolong ambikkan tongkat dekat kereta sebab serius aku rasa macam nak putus kaki pula ahaha...

Patut aku minta MC lagi. Emak aku pun semalam membebel dapat tahu aku nak gi keje hari ni. But memikirkan murid aku dah aku tinggalkan 2 bulan, macam kesian pula. 


Selfie selepas balik dari kerja. Penat dia memang lain. Tapi aku selalu cakap its okay, Im okay walaupun aku tau deep inside aku not okay. I guess sometimes kita sendiri yang kene bagi diri kita semangat kan?

Jadi cikgu ni memang tak boleh tinggal murid separuh jalan. Bukan takda guru ganti but kalau kita yang pegang and ajar kelas murid tu dari awal tahun memang kita aje yang tahu sampai mana kemampuan budak-budak tu semua.

Hari ni serius penat. Hari esok entah...Huhuhuuu

3 comments:

  1. kesiannya sis.. harap cepat sembuh

    ReplyDelete
  2. Betullah guru tu org kata ibarat lilin, sakit2 pun fikirkan student. cepat sembuh ya sis...kuatkan semangat~!

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih