Search This Blog

Tuesday, September 27, 2016

Semua Hasil Tangan.

Well aku suka seni. Aku rasa seni ialah satu-satunya medium yang memberi kebebasan.
Dan seni yang sebenar tidak ada perbandingan. Maksud aku di sini, seni ni tiada istilah hasil dia lebih lawa or hasil dia lebih buruk. No such thing.

Kenapa?

Sebab suka dan tidak suka itu abstrak.

Contoh? Warna Pink. Pink ialah warna merah jambu dan merah jambu ialah pink. Tidak lebih dari itu, tapi manusia memberikan definisi kepada pink. Pink ialah warna untuk perempuan sahaja, pink bersifat lembut. Hakikatnya kita tak tahu pun apa definisi sebenar pink. Betul tak?

Macam dah jadi ahli falsafah seni kut. Hahaha

Sebenarnya nak share, hasil kerja tangan aku.


Kalau tak silap aku. Yang ni aku dah buat jenis yang ke7 atau yang ke8.
Sayangnya ada beberapa versi aku tak dapat nak simpan sebagai kenangan sendiri.



Walaupun hasil kerja aku ni diberikan oleh guru-guru besar, para menteri, dan beberapa guru dari Taiwan sebelum ini. Jauh dalam sudut hati aku, aku bangga juga sebab aku dapat berjasa kepada sekolah aku dengan trademark aku sendiri.

Kali ni memandangkan aku masih MC, aku cuma dapat sediakan dan sayangnya aku tidak dapat melihat mereka yang melawat tu nanti memakainya.


1 comment:

  1. Cun, alah, suh tgkp gmbr, dpt tgk lah..hohoo~

    thanks komen, gila kaya, bagi emas ....fuhh3~ kira kira jappp

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih