Search This Blog

Saturday, September 10, 2016

Bila Kau Terpaksa Beli Henpon

Ada tak istilah terpaksa beli henpon.

Aku ada.

Dalam sejarah hidup aku ni ada dua kali peristiwa yang memaksa aku untuk beli henpon baru.

Kali pertama.

Bila henpon hilang sebab kecuaian aku.

Apa yang aku cuai? Aku terlalu kejar masa nak pi kerja, masa masukkan barang dalam kereta aku letak henpon atas bumbung kereta.

Masa tu aku pakai Samsung S4. Serius aku bagitau korang henpon tu memang bagus. Tak rugi kalau ada yang masih nak beli Samsung S4. Tapi lepas tu aku terpaksa beli aku beli Samsung S5. Aku jenis yang kalau dah pernah pakai aku takkan beli benda yang sama.

Kemudian kali kedua.

Yang sekarang ni lah. Yang aku punya iPhone6s tu. 

Tetiba time aku tengah tak boleh jalan ni pula henpon meragam.

So tadi memang aku pegi shopping mall terus, walaupun dalam keadaan bertongkat untuk beli henpon baru.

Drive memang bukan aku la, ada member aku yang sudi jadi tukang drive, tapi jalan memang aku sendiri jalan la dengan tongkat, kalau dia sanggup dukung macam lawak la pula kan.

So since aku dah pernah pakai iPhone6s, maka aku beli lah iPhone6sPlus 64GB.

Kalau tak silap, harga dia sebelum ni Rm4199, tapi memandangkan Apple dah nak keluarkan iPhone7 dalam minggu depan, maka harga dia dah turun kepada RM3699.

So macam biasa, aku ni peminat space grey, then aku pun ambil yang hitam itu.


Lepas tu, rupa-rupanya kawan aku tu sanggup jadi drebar sebab dia pun nak beli juga henpon baru iPhone. Beli model sama tapi yang aku heran dia suka pink. Sudah la suka pink, lelaki pulak tu. Adeiii...


So, casing aku tolong pilih. Aku bagitau dia, since dia suka colour pink tu, better dia beli casing yang boleh nampak belakang tapi at the same time masih nampak kelelakian itu. Lepas tu bila dah pasang aku rasa pink tu pula lawa uhuuuu...

So apa kes iPhone6s aku? Actuallykan, still under waranty, tapi waktu awal-awal dulu dulu tu dia jatuh dalam lopak air. So pekerja kat kedai switch apple tu dengan baiknya bagitau aku, diorang check dulu, kalau dekat dalam tak masuk, indicator dia masih ok takda tanda-tanda masuk air, maka diorang akan tolong claim waranty. 

Aku rasa berterima kasih juga la...Atleast diorang jaga customer kan. So harap boleh claim waranty sebab aku sayang juga iPhone tu...

Tapi masalahnya, kalau dah okey, mana aku pakai juga...Sebab aku bukan jenis yang pakai dua henpon. uhuuuu.....

3 comments:

  1. Bestnyee, hahaa..pinjam jap satuu.ahhahaa...simpan buat kenangann...

    ReplyDelete
  2. bagi la saya yang mana tak guna tu. >.<

    ReplyDelete
  3. tak pe, simpan in case in future cuai lagi dalam bab phone ye.. hehehe

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih