Search This Blog

Saturday, July 23, 2016

Marathon O Marathon

So memang aku agak bz sejak aku mula bekerja tahun lepas. Isnin hingga Jumaat memang konpem la aku bz memanjang. Kalau ikut betul sabtu tu pun ada keje pun usually kalau dah balik rumah especially kalau cuti hujung minggu memang aku dah set yang aku tak bawa balik keje ke rumah. 
Yelah, aku tak nak nanti jadi tabiat pula. So bila dekat sekolah memang aku cuba try test untuk siapkan sebanyak mungkin.

So aku nak share something. Hari ni aku pegi marathon. Minggu lepas pun aku pegi marathon. Minggu lepas Raya Fun Run. 6KM aje, cukup untuk buang lemak yang terkumpul pada minggu raya sebelumnya itu. Hehhehee
Lepas tu untuk minggu ni, pada hari ini. Larian AMC College Charity Run pula....
Yang ni jauh kot. Bagi aku 10KM tu paling jauh yang aku boleh tahan. Itupun lepas 5KM pertama memang sakit dah mula timbul-timbul apa semua. Hahahaa
Medal aku takat ni, termasuk yang hari ni cuma ada 7 aje. Sebab nya? Aku baru join hujung tahun lepas.

Pastu tahun ni pula kalau sempat join aku join, especially kalau ader offer earlybird gitu. Earlybird ni maksudnya pendaftar awal la kan... Harga dia biasannya sangat murah berbanding pendaftar lewat. Hehehee

Lepas tu tengok ada aktivit ke tak dekat sekolah. Kalau clash memang tak daftar. So medal tak banyak sangat. Tahun ni aje, 3 larian yang aku ikut aku sorang sorang aje. 

Yelah pakwe takde, kalau ader aku confem pakse ikut. Ada sesapa offer nak jadi pakwe aku tak? Hahahhahaa

Kawan pula, kadang-kadang dorang tak ikut. Macam larian hari ni, dorang ader register tapi tak join. So aku sorang aje, then medal dorang pun aku tolong ambik kan sekali. Baikkan aku? Hahaha

Nasihat aku? Especially yang rasa nak join tapi takut jadi orang last ke apa ke. Dont worry. Kalau korang rasa takut, kalau korang tak cuba, korang takkan penah tahu. Just join, sihat ape join aktiviti macam ni... Huhuhu...

No comments:

Post a Comment

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih