Search This Blog

Sunday, November 15, 2015

Snap Snap Dengan Canon DSLR

My very first DSLR sebenarnya memang CANON. Itupun dulu-dulu aku minat fotografi tapi tak kenal camera pun. Yang aku kenal kamera yang nak guna filem tu aje. Hahaha...
And then agak lama juga aku selalu snap gambar-gambar pakai henfon. Paling canggih henfon aku dulu ialah Nokia N85. Memang itu lah henfon paling lama, paling berguna & paling cantik kameranya waktu tu. Satu-satunya henfon yang aku guna memang betul-betul sampai RIP..Agak lama juga 5 tahun gitu aku guna...

So cerita pasal DSLR. This is DSLR aku yang latest. Gambar pun best & korang boleh tengok dekat 

Tapi aku pun sebenarnya musykil lah. Sama ada sebab DSLR ni ataupun sebab lens yang menyebabkan gambar nampak lawa. Sebab standard lens aku dah guna lama sangat & sebenarnya ini adalah first lens aku yang berbeza. Dan aku sangat-sangat lah suka pada lens ini ibarat cinta pertama gitu...Hahahaa


Kalau korang tengok, & pada pegangan aku DSLR model EOS750D ni macam ringan sikit. Maybe sebab lens kot. Kan?



Kalau yang pernah nampak entri aku sebelum ni tentang DSLR memang tali aku keep tapi DSLR aku upgrade. Yang lama aku jual selalunya untuk upgrade. So jangan hairan kalau tali sama tapi tengok model lelain. Hehehe....

Untuk starters pada pendapat saya tak rugi juga beli DSLR model ni sebab harga dia takde lah terlalu mahal sangat. Kira okey untuk fungsi yang dia tawarkan. Boleh je korang survey dekat google lagi untuk spesifikasi yang lebih banyak.



No comments:

Post a Comment

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih