Search This Blog

Friday, November 27, 2015

Duhai Sayang...

Aku tau some of you guys tau aku kerja as apa. Hakikatnya bukan aku tak bangga, cuma bila berkawan dengan orang lain aku akan elakkan daripada nak cakap apa kerja aku, bukan tak ikhlas tapi nak elakkan orang lain tu rasa segan nak berkawan dengan aku.

Bukan apa...Dah banyak kali aku jumpa orang yang keje pegawai biasa, bila dah senang berkawan terus tau aku keje aper boleh pula segan-segan nak berkawan dengan aku.. So aku sendiri rasa tak syiok...

Begitu juga kalau bab bercintan cintun ni. Aku ada member yang keje kilang susu aje. Masa mula-mula kenal mesti dia akan cakap aku ni keje kilang, awak tu keje cikgu. Aku rasa macam tak gune je ayat macam tu.

Ini lah persepsi manusia, bagi mereka hidup akan senang kalau bersama dengan orang yang kejenya kira senang. Tapi aku berpengang pada prinsip rezeki Allah. Aku yakin even kalau Allah dah cakap rezeki bukan pada diri sendiri, kawin dengan jutawan pun belum tentu senang. Betul tak?

So guys & girls out there. Cari lah apa yang menyenangkan diri kamu di akhirat nanti. :)

3 comments:

  1. fikir yang baik baik :) buat yg baik2 kerana pengakhirannya insyaAllah akan baik juga :)
    rezeki dr Allah.yakin je !
    ^_^ JANGAN LUPA DAPATKAN BUKU SERENITY BY SYIRA LOKMAN ! FREE POSTAGE DAN HADIAH MISTERI (TERHAD).
    JOM TERJAH BLOG SYIRA :D

    ReplyDelete
  2. betul betul betul!
    kahwin dgn jutawan pun belum tentu senang lenang ;)

    ReplyDelete
  3. kite tag akak untuk jawab 11 soalan. tiada paksaan utk jawab hehee. taknak pun takpe :)
    http://bajuwarnacoklat.blogspot.my/2015/11/sebelas-soalan-tag-by-aynal.html

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih