Search This Blog

Thursday, June 18, 2015

Part Aku Punya Cerita Sikit.


So its time. Time untuk apa benda sebenarnya? Masa untuk aku continue study sebenarnya. Walau bukan full time tapi as part time atleast orang kata aku ada income untuk support study aku sendiri & pada masa yang sama ada income untuk aku kira macam sara hidup aku neh.

Master. Aku sendiri actually tak berapa faham konsep master. I mean, ambik master kene ikut 100% dengan degree ke? Atau korang boleh je ambik bidang lain. For sure kalau bukan asal sains memang agak memerah kot kalau master ambik bidang sains kan? And same goes to vice versa.

Sebenarnya kalau ikutkan perasaan akulah. Aku cerita pasal perasaan aku dulu. Aku rasa aku nak ambik bidang keagamaan kot. Ader ke non muslim yang ambik subjek kaji Quran neh? Actually aku tertanya-tanya juga...But kalau tak silap saya non muslim tak boleh nak pegang Al-Quran kan? Aku bekerja untuk budak as cikgu aku rasa takde beban seriously, but bila bab aku nak go on life macam nak sambung study ke nak lakukan sesuatu I was kinda macam berbelah bagi sebab its mostly about what my family wants and most importantly about people's around me.

Macam yang aku cakap. Im living in a two different world. Entah bila agaknya aku betul-betul berpeluang nak actually live the life that I want. Walaupun hakikatnya hidup ini bukan semata-matanya untuk kita, & kita tak harus mementingkan diri sendiri but aku still rasa apa yang aku nak tu bukan sesuatu yang selfish.....

Aku tertanya-tanya...Adakah ini semua dugaanNya.....

3 comments:

  1. dekat fakulti saya ada je non-muslim yg belajar agama...sampai tahap master pun dah ada...nama dia athirah masya'il tan..amek bidang missionary lagi tu..why not kalau awak interesting..maybe it's gud for you..

    ReplyDelete
  2. mcm happy plak sy dgr non muslim nak belaja agama Islam.. :-)

    ReplyDelete
  3. Hai mek, you are non muslim. Im impressed, since awak guna "yang baik itu datang dari Allah", it shows dekat di hati you. For your pursuing in Quran studies, is Allah will. Maybe dari situ, you will receive your calling. I be praying for you. Gud luck and dont think too much. :-)

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih