Search This Blog

Saturday, May 23, 2015

Sukarelawan


Aku sebenarnya minat pada benda-benda berkaitan dengan sukarela ni. Cuma aku tak pernah tau nak register atau macam mana benda ni berfungsi. Kalau ikutkan hati aku tak nak terikat dengan bekerja. Biar lah aku keluar membantu manusia-manusia lain. Tapi apa kan daya, semua orang dalam family aku ni aku rasa takde yang faham hasrat hati aku. Especially bila melibatkan kedua ibu bapa aku.

Mungkin kah kehidupan kita ini sudah sememangnya ada mind set yang mewajibkan kita belajar dan keluar sebagai seorang pekerja untuk memperoleh wang? Atau sebab kita bekerja supaya bila sampai ke usia tua nanti kita tidak akan menyusahkan sesiapa? Hakikatnya, aku berpegang teguh kepada prinsip rezeki itu datang daripada Allah, daripada Tuhan yang menciptakan kita semua.

Tapi kenapa masih ada perasaan takut?

1 comment:

  1. memang seronok bila jadi sukarelawan...kena pandai cari peluang...kalau macam saya..dekat u memang bnyk peluang nak join...even parent saya pun x tak berapa nak kasi...huhu..lecturer saya penah cakap...hidup ni bukan nak sempurnakan hak untuk parent and tuhan je..tapi hak kita dengan masyarakat pun kena settlekan jugak...selagi kita bernama manusia..

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih