Search This Blog

Saturday, March 7, 2015

Bila Sudah Bekerja

Aku ni time zaman aku bergelar pelajar aku teringin sangat nak bekerja. Kononnya kalau dah bekerja aku dah boleh buat apa yang aku nak dengan banyak masa yang terluang. Hakikatnya semua itu hanyalah berdasarkan apa yang aku fikirkan tanpa melaluinya sendiri.

Tengok sekarang. Aku dah bekerja. Tapi blog terbiar. Ketara sangatlah yang aku ni sebenarnya memang takda pun masa terluang sangat-sangat seperti mana yang aku mimpikan waktu aku belum bekerja dulu.

Tapi walaupun aku xda masa terluang untuk aku buat benda yang aku suka, which means aku stuck buat kerja kat sekolah especially untuk murid aku, and serius aku pegi keje jam 6.20pagi balik keje dalam jam 6 juga pada waktu petang. Walaupun aku rasa seriusly penat, seriusly sangat penat, tapi aku takde rasa menyesal atau marah. Instead...Aku rasa puas. Aku rasa macam aku dah melaksanakan something yang membuat aku rasa macam aku faham kenapa aku sibuk macam tu.

Still aku rasa penat. Dan bila tiba besoknya aku tetap buat kerja aku tanpa rasa penat dan penat bila hari semakin ke penghujungnya. Dan begitulah hari-hari ku sejak aku mula bekerja. Tipu kalau aku kata aku takda rasa menyesal, tapi penyesalan itu tidak kemana, penyesalan itu cuma datang bila aku sudah betul-betul penat tahap aku tinggal tumbang ke atas katil yang empuk tanpa perlu mandi & makan ahahha....


2 comments:

  1. dunia pekerjaan mmg menuntut masa yg panjang.dunia blogging pun serupa...asal kita pandai corak dan pnadai pilih jalan, insyaAllah semuanya baik2 saja kan kan

    ReplyDelete
  2. Bkerja mmg penat tp ckuplah ia mndatangkan duit yg halal. Bila dpt gaji rasa bersyukur gile dan lupe tntg letoh bekerja. Huhu

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih