Search This Blog

Friday, January 2, 2015

Jangan Jadi Sponsor GA Yang Macam Aku Nak Citer Ni.

Heh...Last year kononnya aku nak cerita pasal TANGGUNGJAWAB. Bukan calang-calang benda yang aku cakap ni. Aku nak cerita pasal TANGGUNGJAWAB SEBAGAI SPONSOR. Tak kiralah korang sponsor pada perlawanan bola sepak peringkat negeri ke, korang sponsor peringkat Malaysia ke, korang sponsor peringkat sekolah ke atau pun sponsor peringkat Giveaway blogger. Bila korang offer nak sponsor means itu adalah tanggungjawab anda dan kewajipan untuk memenuhi apa yang korang dah nak sponsor tu wajib dipenuhi biarpun sibuk.

Last year aku ada menang GA seorang blogger yang memang kiranya aku salute & feymes. So dalam GA dia ni pun ada sorang blogger yang jadi sponsor kira lawa & quit feymes gitu. Tapi aku ni memang kecewa lah. Sampai sekarang biar pun ramai yang gi komen suka kat dia dia ni feymes ke hampeh aku rasa dia blogger paling bawah sekali. Kenapa? Sebab aku dah tak respek dekat dia. Sebab dia takde TANGGUNGJAWAB.

Aku yang dok Sabah ni rasa Sabah ni okey je kot. Takdelah sampai kalau postage boleh hilang sesat ke laut. Malah aku rasa dekat Sabah ni hidup dia lebih mudah & ringkas. So bila blogger yang sponsor hadiah tu tau aku dok Sabah & hadiah perlu diposkan kat Sabah then something happen la... Bagi aku dia ni agak resis. For some famous blogger kalau dia tak boleh nak hantar hadiah ke Sabah dia patut letak syarat as except for Sabah & Sarawak. Takkan aku dah menang aku pulak yang kene bayar hadiah aku supaya kena pos kat tempat aku kan? LoL.

Sebenarnya aku nak kata awak simpan  je la hadiah tu tapi sebab nak jaga nama blogger penganjur then aku bagi contoh pos yang dia boleh guna untuk pos hadiah tu. Pos paling feymes untuk bagi hadiah GA kepada pemenang macam biasalah kan? Pos Laju. But then aku rasa blogger tu terlalu feymes, terlalu high class sampai tak tahu yang Pos Laju tu wujud, even tak tahu keadaan Sabah macam mana.

O pliss...Bila dah mati sama juga dikuburkan ke dalam tanah. So begitu lah entri cerita aku...Kalau ada yang terasa jangan perasan okey? Nanti tak pasal-pasal aku jadi mangsa kene bahan lak...Kik nama ko pun aku tak sebut hokey.. hahaha

8 comments:

  1. Macam-macam cerita tentang sponsor GA Ayuni baca sekarang ini.

    Jom join mini lucky draw ketiga Ayuni, kalau dapat ke Sabah Sarawak, malah ke UK sekalipun Ayuni hantar tau ;)

    ReplyDelete
  2. Sabar je la beb. aku pun setahun blogging adalah join giveaway, pastu bila menang mestilah rasa happy. but last2 tawar hati jugak sebab ada certain sponsor ni tak bertanggungjawab. serius lebih 5 hadiah kot no respon. tu sekarang fikir banyak kali nk join ke tak giveaway ni..hmph

    Jemput singgah http://firzanahazhar1.blogspot.com/

    ReplyDelete
  3. Haha. First time join GA, menang tapi sponsor x hantar hadiah. Contact dia, tapi x reply. Taubat terus taknak join GA. As for now, jadi sponsor je laa.. Itupun sekali setahun je sponsor.

    ReplyDelete
  4. sy pn ad bad experience dgn sponsor..menyampah kdg2 tu.sb tu sy klo join GA sy tpaksa pilih2.

    ReplyDelete
  5. betul lah tu..ada 1 blogger ni sampai sekarang Za tak dapat hadiah..alasan busy memanjang..

    ReplyDelete
  6. Dah banyak hadiah yang saya menang tapi tak terima...Dah lali dengan sikap ambil mudah ini.

    ReplyDelete
  7. Ade jugak penganjur nyer hilang, tukar link tak beritau, ada tu dah buat giveaway tp insan2 tertentu jer plak boleh masuk blog, ada yang tak umum2 pemenang ... Wallahua'lam, mungkin mereka ada masalah, tapi tu lah, cer cite skit, jangan lah sepi tanpa berita ...

    ReplyDelete
  8. oh..saya dah faham.. saya memihak dua2 pihak la.. masing2 ada sebab sendiri.. huhu
    setakat ni tak ada lagi masalah,sbb sya jrang menang..! hahaha..kurang rezeki.. huhu
    tp saya memilih jga join ga/segmen lagi2 kalau bebudak yg anjurkan..

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih