Search This Blog

Monday, January 19, 2015

Contest SEO – Malaysia Best Blog 2015

Actually contest ini sangat-sangat menarik untuk blogger level 1 macam aku ni sebab kenapa? Sebab it was about "MALAYSIA BEST BLOG 2015". Sebenarnya walaupun aku rasa aku bukan mempromosikan blog aku ke dalam Malaysia Best Blog 2015 tapi aku rasa secara positifnya melalui aktiviti seperti ini yang dijalankan oleh Oh!Duit.com pasti akan dapat membantu blog aku ni untuk melonjak naik dari segi follower atau pun traffik. aku tak harapkan banyak, tapi yang aku harapkan peningkatan :)

So aku ni memang ada list sebenarnya untuk Malaysia Best Blog 2015 & aku harap perkongsian aku ni secara tak langsung boleh lah korang kenal manatau ada yang tak kenal lagi. Hahaha skema giler ayat aku neh, macam nak masuk exam je.

Blog Oh!Duit merupakan blog yang wajib untuk korang follow sebab aku rasa blog ni memang blog yang suka bagi orang duit atau rezeki yang halal. Kenapa halal? Sebab kena ada usaha baru ada hasil dan itu semua adalah rezeki yang Allah bagi ahahaa. So mana nak follow blog yang wajib di follow ni? Boleh klik SINI. Mudah, senang, tak susah. kan?


So jeng..jeng..jngg....Malaysia Best Blog 2015

Nombor 1

Blogger Abg Ben Ashaari ni merupakan blogger pertama yang aku kenal bukan secara face 2 face tapi secara alam maya yang telah memberikan cetusan untuk aku melangkah ke alam blogging sebenarnya. Walaupun beliau tidak kenal aku, tapi aku kenal beliau since 2009 & looking forward to meet him in person termasuk anak-anak dia yang cumil-cumil. Blog beliau banyak berunsurkan personal namun maklumat yang diberikan juga memberikan info & maklumat yang berguna kepada pembaca yang membacanya. Dari pengalaman dalam hidupan harian kepada pengalaman peribadinya semuanya penuh dengan penulisan yang menarik hati pembaca. :)


Nombor 2
Blogger HH merupakan antara blogger yang membuatkan aku rasa amazing sebab beliau selalu dapat memberikan infomasi & tips-tips terbaik untuk menjana pendapatan online atau meningkatkan traffik secara online. Kemampuan & pengetahuan beliau dalam bidang menjana income secara berblogging begitu menarik & menyebabkan dalam list aku untuk Malaysia Best Blog 2015 ialah blog HH :)




Nombor 3

Mengenali blog Denaihati merupakan antara perasaan yang paling excited sekali sebab tak sangka ada blog yang boleh menawarkan hadiah yang sangat menarik. Namun setiap cabaran yang diberikan itu sangat-sangatlah profesional dan perlukan sesungguhan. Takat ni aku masih tak berpeluang nak join mana-mana contest yang dianjurkan oleh blog ini. Namun aku sentiasa ternanti-nantikan peluang yang ada sebab blog ini benar-benar mampu memikat hati mana-mana blogger yang inginkan ganjaran selepas berpenat lelah dalam aktiviti berblogging.


Nombor 4

Blog ini pada aku menarik. Sebab penulis dalam blog ini ada keberanian 99% yang orang lain maybe takde. Hahaha Penulisan berani dalam blog ini walaupun ada yang sensitif tapi aku rasa tak sensitif lah, malah aku rasa penulisan dalam blog ni begitu menarik & jika dibaca dengan fikiran yang baik, maka baiklah pandangan kita. Kalau dibaca dengan negatif maka negatiflah fikiran kita pada blog ini. Namun pada pandangan aku tak rugi untuk korang explore dalam blog ini sebab setiap kebenaran diluahkan bukan untuk mencaci. Tapi untuk membuka pemikiran sempit agar kita menjadi lebih baik daripada yang sebelumnya.


Nombor 5

Yang ni pun aku jumpa masa mula-mula jadi terlibat dalam dunia blogger dulu. Dari lah akak ni belum jadi mak mak sampai lah dia jadi mak with one baby boy yang encem hehehe. Kalau korang baca entri dia mesti rasa nak gelak, macam bole rasa je cara dia bercakap dalam penulisan blog dia tu. Ada unsur kelakar yang korang sendiri pun tak tau nape Huhuhu... Beliau pun merupakan sumber dorongan untuk aku buat blogging especially part bisnes. She's so good at it & korang akan rasa tersangat lah amazing dengan pencapaian beliau sekarang..dah ader produk sendiri tauuuu.


Nombor 6
Beliau merupakan seorang guru & blogger & businesswoman. Apa lagi yang aku boleh cakap selain superwoman? Even aku masa praktikal kat sekolah pun terkapai-kapai. So? Her blog deserved to be in this list. Aku salute you lah cikgu!


Nombor 7
Blogger yang ni pun aku suka sangat-sangat. The way she wrote omaigad...memang ada ciri-ciri tersendiri yang aku rasa kaw kaw punya. Bila dia dah mula kongsi pendapat dia untuk satu benda, memang kik kung pow. Sangat logik bila korang baca. Yang pasti blogger ni penulisan dia tak rugi korang baca, memang sure confirm akan baca sampai ke titik yang terakhir.


Nombor 8
So blogger ni ada sebenarnya adik beradik dengan blogger kat atas tu yang ke7. Serius diorang adik beradik ni memang cool giler. Tapi aku rasa adik dia ni yang lagi kool. Entah adik ke kakak ahahah sisters la. Korang really kene baca blog dia ni untuk faham apa maksud aku huhuhu


Nombor 9
Kisah Emas Putih blogger yang bernama Uzu. Kalau korang jenis hari-hari online memang nampak lah yang akak ni selalu update blog even kat FB dia hahaha. Aku tau sebab aku ni jenis selalu online cuma lembap part update blog hehehe. Kalau korang tengok blogger ni pun jenis aktif je kemana-mana & review a lot of stuff which most of it yang digunakan oleh kak Uzu itu. :)


Nombor 10
                        
Blog ni kalau tengok nama blog je memang blog tempat dapat duit. Mata duitan macam aku ni ahahah Ayat jahat giler memang tak boleh dinafikan sudah pasti akan menjadikan blog tersebut sebagai intipan untuk menjana duit secara online. Pada masa yang sama juga, blog tersebut merupakan penganjur kepada Contest SEO-Malaysia Best Blog 2015 & bagi aku tak rugi korang join :)


So yang atas tu merupakan top 10 list Malaysia Best Blog 2015 pada pandangan aku & sebagai penghargaan kepada boleh dikira top pengomen aku pada tahun 2015, aku sendiri nak minta maaf sebab aku ni payah sikit nak reply komen korang. Aku masukkan korang dalam list aku mengikut jumlah komen paling banyak dahulu & I will update dari masa ke semasa. Hehehe So berikut yang dari nombor 11 sampai ke 20 merupakan the next list aku hohoooo

Nombor 11. 


Nombor 12.


Nombor 13.


Nombor 14.


Nombor 15.


Nombor 16.

Nombor 17.

Nombor 18.



Nombor 19.


Nombor 20.



“Mari menyertai contest SEO Malaysia Best Blog 2015 dan anda berpeluang memenangi hadiah utama, wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com.”


Okay..And then ini aku sambung lagi sebab aku rasa macam aku bertindak tidak adil kepada pengomen-pengomen aku dalam blog aku ni sebab deep down aku rasa aku suppose to share juga blog diorang sebab aku yakin blog diorang layak masuk ranking Malaysia Best Blog 2015. Untuk tidak menimbulkan rasa ada perbezaan ranking antara blogger, & supaya korang tak rasa yang aku ni pilih kasih. Maka aku nak bagi tau korang punya blog semua best-best tapi cuma aku bagi numbering untuk tahu jumlah blog. Hehehhe Muah!

Nombor 21

Nombor 22


Nombor 23

Nombor 24

Nombor 25

Nombor 26

Nombor 27


Nombor 28

Nombor 29

Nombor 30

Nombor 31

Nombor 32

Nombor 33

Nombor 34

Done! Pengomen aku tak banyak sebenarnya hehehe Yang membanyakkan ialah apabila mereka yang komen itu adalah orang yang sama. Trimakasihhhh :)
Sekali lagi


“Mari menyertai contest SEO Malaysia Best Blog 2015 dan anda berpeluang memenangi hadiah utama, wang tunai bernilai ribuan ringgit!! Contest SEO ini dianjurkan oleh Ohduit.com.”


23 comments:

  1. Hye mekzumbie...im your followers now hehehe

    ReplyDelete
  2. mcm menarik list nombot 7 dan 8 tue..
    thanx for sharing..
    follower baru disini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yes diorang punya blog memang best. You should go and take a bw there :) hehehe TQ

      Delete
  3. Banyakkkkk nye blog yang dilistkan. Hehehe..

    Anyway, follower #216 di sini. :)

    ReplyDelete
  4. Banyak jugak belum saya follow ni.
    Dah boleh follow la

    ReplyDelete
  5. Saya terima penyertaan anda :)

    ReplyDelete
  6. mak aihhh banyaknya ... tapi bagus juga untuk beritahu orang lain mengenai blog2 tu ... :) terima kasih kerana senaraikan blog saya ye ... :)

    ReplyDelete
  7. setakat ni saya rasa entri ni yang paling banyak senaraikan nama blogger..terbaik..semoga berjaya

    ReplyDelete
  8. Ini lagi rare.. banyak senarai.. hehe.. apapapun.. good luck.. menambahkan blog yang boleh diterjah macam ni.. hehe

    My blog :

    http://segalaceritera.com/

    ReplyDelete
  9. Tiada had untuk senaraikan Malaysia Best Blog ni... maka terpulanglah nak senarai berapa banyak pun kan... Tahniah di atas keikhlasan anda.
    Semoga berjaya.

    ReplyDelete
  10. wow! mek zumbie. terbaiklah awak. entry yg sgt menarik yg sy pernah baca sepanjang jelajahan bw dr senarai peserta contest ni. hehehe dan secara terujanya sy pun dah jd one of your followers gak :) Gud luck mek.

    ReplyDelete
  11. pergggh sampai 34 tu
    org 10 je...

    moga berjaya...

    ReplyDelete
  12. perghhh ramai betol. hahahaha. Ruby pun join juga. Saje-saje cuba. Selamat berjaya dari ruby.my. :)

    ReplyDelete
  13. Salam buat anda. Wowww banysknya senarai top Malaysia Best Blog 2015, sampai 34 kesemuanya. Ini paling banyak setakat ini. Semoga berjaya.

    Jom kunjungi entri berkaitan:
    Malaysia Best Blog 2015

    ReplyDelete
  14. selamat berjaya.. hehe saya pun join.. try test cuba :D

    ReplyDelete
  15. semoga berjaya..sepanjang 3 tahun saya dalam dunia blog baru tahu juga tentang blog tersebut.

    ReplyDelete
  16. Mak oii.. ramainya yang best...
    Ni dah kira senarai lengkap ehhh

    ReplyDelete
  17. Semoga berjaya ye !!

    Ikhlas - Bakul2011

    www.bakul2011.com

    ReplyDelete
  18. Datang menjenguk
    Salam perkenalan, semoga berjaya dalam kontest
    Malaysia Best Blog 2015

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih