Search This Blog

Monday, January 26, 2015

Contest SEO - Cerita Disebalik Entri Malaysia Best Blog 2015

Blog Oh!Duit menganjurkan contest SEO yang pada pandangan aku merupakan satu contest yang sangat menarik & mengujakan. So aku actually masa nampak je contest ni memang terus aku buat entri of the Best Malaysia Blog part aku. Sebab apa? Sebab aku memang ada list sendiri blog yang aku rasa hebat & boleh dikagumi inside & outside.

So apa konsep Malaysia Best Blog 2015 anjuran blog Oh!Duit ni? Pada aku pemilihan Malaysia best blog ni bergantung kepada penulis entri itu. Sebab aku percaya setiap blogger mempunyai pilihan blog terbaik yang berbeza-beza kerana blogger di Malaysia apatah lagi di dunia ni sememangnya sangat ramai.

Senarai Malaysia Best Blog 2015 aku ada di SINI. Kalau korang perasan memang agak banyak aku senaraikan. Dan berdasarkan komen pun aku rasa aku punyai list blog yang paling ramai. Apa sebabnya aku berani buat list sebanyak itu?

Secara logiknya, ranking Best Blog bergantung kepada jumlah undian dan undian disini merujuk kepada jumlah penyenaraian blog anda dalam list tersebut. Maka, dengan meletakkan blog-blog lain di dalam list tersebut, secara tidak langsung akan memasukkan blog mereka ke dalam list Malaysia Best Blog 2015. Pada pandangan aku, sekiranya anda tidak mengejar kedudukan best blog maka, disenarai masuk sahaja ke dalam Malaysia Best Blog 2015 pun sudah memadai. Sebab itu aku memasukkan sahaja senarai blog yang menjadi pengomen blog aku as return the favour.

5 comments:

  1. Best jgak tu, blh naik seo.. wawa masih baru.. byk lg kena blajar..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul :) Kita sama-sama lah kene belajar ni. hehehe

      Delete
  2. Wah! ada cerita di sebalik contest lagi tu. Hmm menarik.
    Apa-apa pun kawe setuju contest ni best dan patut kita sertai. Keyword pun general dan sesuai utk semua bloggger.
    All the best ya

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih