Search This Blog

Sunday, November 2, 2014

Pengalaman Buat Blog

Nak buat blog takat ni kalau ikut pengalaman aku bukan lah benda yang mudah sebenarnya. Especially bab berkaitan dengan blog address & nama blog.  Aku sebenarnya lebih suka kalau semua sama. Maksudnya? Kalau emel nama A, blog address pun A & kalau boleh nama blog pun A. So senang kan? Itu sebenarnya kelebihan untuk si pemilik blog sebab bila kita pegi ke blog seseorang itu kita akan nampak nama blog orang itu kemudian kalau nak cari biasanya lebih mudah sebab nama blog & address blid dia sama.

Yang kedua nama yang simple & mudah dikenali ramai. Aku tak cakap nama blog aku senang & simple, apatah lagi kalau nak kata dikenali ramai. Tapi aku rasa nama ni mudah untuk orang nak ingat & bagi aku dia menarik sebab ada zumbie.

Jangan terburu-buru untuk membangun kan blog. Aku akui aku ni terlalu terburu-buru nak bangun kan blog baru ni sebab aku terbiasa untuk menaip update entri blog di blog lama aku. Jadi kiranya macam aku ni takde kesabaran, kalau nak buat terus buat sesuatu kerja itu on the spot. Akibatnya? Bila jadi sponsor GA atau sesuatu program maka link yang orang harus follow tak jadi sebab macam yang berlaku sekarang ni, aku tukar blog address sebab tak rancang dahulu awal-awal link address yang aku betul-betul nak guna.

And last but not least, once korang tukar blog address atau buat blog baharu memang cabana korang akan terasa madam baru mull dari bawah. Unless korang ni memang penulis berbakat & jenis yang rajin sangat blogwalking & rajin tinggal komen, maka advantage kepada korang.. :)

1 comment:

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih