image1 image2 image3

HELLO!!! |WELCOME TO MY BLOG, BLOGGIES!|THIS IS MEK ZUMBIE BLOGSPOT.COM

Amalan Berjimat

Aku kalau bab nak nasihat orang lain pasal berjimat cermat memang kalah & salah. Sebab aku ni pun bukan jenis yang pandai berjimat kononnya. Sebenarnya apa maksud amalan berjimat? Ramai yang fikir amalan berjimat tu tentang beli barang sikit. Yang penting beli barang sikit. Tapi pada aku itu tak betul.

Pada aku. Amalan berjimat ni bermaksud membeli berdasarkan keperluan dan keadaan. Kalau beli sikit tapi takde yang nak digunakan pun tak betul jugakan? Contohnya beli tupperware. Beli tupperware sikit-sikit pastu entah pakai berapa kali je...Ada aku nampak letak sebagai perhiasan..Lol...Kalau banyak duit takpe, beli lah dan letak lah sebagai perhiasan...Huhuhuuu

So bagi aku. Amalan berjimat ni maksud dia beli boleh banyak ke sikit ke, yang penting apa yang korang nak beli tu memang korang nak gunakan. Bukan sekadar nak tunjuk yang korang ada.

Untuk maklumat lebih lanjut tentang amalan berjimat? Boleh klik SINI...

Share this:

CONVERSATION

1 comments:

  1. mama setuju, beli ikut keperluan.... tak perlu membazir sangat..

    Mama Niza

    ReplyDelete

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih