Search This Blog

Wednesday, November 5, 2014

1 Sen Sudah Tak Bernilai?

Hari ni aku gi beli barang sikit kat salah satu pasaraya yang terkenal di Malaysia ni. Aku beli tight panjang, google dengan getah rambut & jumlah semua barang-barang tu Rm50.96 sen. Sebenarnya aku terfkir, kenapa kita tak boleh terima balik baki 4 sen itu? Bukan aku nak berkira atau nak kedekut. Tapi cuba bayangkan, andai pihak tersebut tidak boleh mengembalikan baki wang tersebut kenapa nak letak harga barang yang ada 6 sen dibelakang?

Sekirang 10 orang mempunyai baki 4 sen yang tidak dikembalikan berapa sen sudah pihak market tu untung secara percuma? Kadang kadang ada kedai yang agak berani. Sekiranya ada baki 10 sen mereka tidak akan kembalikan baki 10sen sebaliknya memberikan gula-gula.

Sekali lagi bukan nak berkira....Tapi rasanya korang faham apa yang aku maksudkan itu.

No comments:

Post a Comment

Kerana yang baik tu aku confirm dari Allah. & yang buruk-buruk dari korang atau dari aku lah ahahah XD. Terima Kasih